Skolestart

Når du starter i 7. klasse, har første uge fokus på at starte klassen godt op. Der vil være forskellige aktiviteter, hvor du lærer dine klassekammerater og skolen at kende. Ugen afsluttes med en introtur hvor klassen og to lærere tager til en hytte, laver mad sammen og lærer hinanden at kende. Starter du i løbet af et skoleår, sørger vi altid for at der er to elever fra klassen, der tager godt imod dig og hjælper dig til rette på skolen.

Hverdagen på Rønde Privatskole

Hverdagen på Rønde Privatskole er præget tryghed, omsorg og konsekvens. Vi vægter den sociale trivsel højt, og vi forventer at du er med til at gøre skolen til et sted, hvor det er rart for alle at være. Du vil opleve, at skolen griber hurtigt ind hvis der opstår problemer.

Undervisningen er rettet mod din fortsatte uddannelse. Vi er ambitiøse omkring at lære dig, hvad det vil sige at være en god studerende i en skole præget af et ungdomsmiljø sammen Syddjurs Gymnasium.

Vi lægger vægt på, at undervisningen er af høj faglig kvalitet, og at du som elev deltager aktivt i timerne og arbejder seriøst med alle opgaverne. Ud over de boglige fag har vi også idræt, billedkunst, musik og teknologiforståelse, der er en væsentlig del af skolens identitet.

Lektionsoversigt

Her ses en oversigt over de forskellige lektioner fordelt på klassetrin og fag.

Ture og udflugter

På 7. årgang vil der ud over introturen være en lejrskole i slutningen af skoleåret, hvor alle tre 7. klasser deltager.

På 8. årgang tager alle klasser på udveksling i uge 41. Vi udveksler med skoler i Belgien, Holland eller Spanien. Eleverne indkvarteres privat, og de får derfor rig mulighed for at lære en anden kultur at kende. I løbet af foråret er der genbesøg i Rønde.

I 9. klasse går turen typisk til København. Her er kultur, dannelse og samfundsviden i højsædet.

Udveksling
Roende Privatskole 2020 Web2 07298